Monday, February 28, 2011

Oh! You Pretty Things (Oscar Edition)

Hayatımda ilk defa medeni saatte ve insanlar eşliğinde izlediğim Oscar'lar, tabii ki de tarihin en sıkıcı töreni olacaktı. Halbuki ne umutlarla izlemeye başlamıştım James Franco ve Anne Hathaway'in sunuculuğunu. Ama James Franco adeta baston yutmuşçasına dikildi, Anne Hathaway'in sevimli olma çabaları seyirciyi eğlendirmeye yetmedi. Anlam veremediğim bir şekilde teşekkür konuşmaları bile sıkıcıydı. Ona buna teşekkür edeceğinize, toplu teşekkür edip azıcık ilginç bir şey yapın da tarihe geçin allaaaseniz. Hiç kafanız çalışmıyor yemin ederim. Melissa Leo'nun 'fuck'ıysa ucuz bir girişimdi, bilerek yapmamış olabilir, günahını almayalım, ama ucuz bir insanmışsın Leo. Sunucuların dışında dekor ve programlar da kötüydü. Hatta yoktu bile neredeyse. 

Gerçi, ödüller fena dağılmadı gene. The Social Network'ün en iyi filmi almamasını bütün kalbimle istiyordum, almadı güzel oldu.

Ama Red Carpet bile sıkıcıydı, doğru düzgün bir ünlü yoktu, dedim şöyle iki güzel elbise görürüz, gözümüz gönlümüz açılır. Bir Angelina Jolie yoktu mesela. Gözlerimiz yollarda kaldı.

Sıkıcı mıkıcı, ödüllerden sonra işin en eğlenceli kısmı kırmızı halı ve kim ne giymiş. Bu postumuzun da asıl amacı da budur leydizencentılmın. Şıklar ve Rüküşler için lütfen hatta kalınız ve sağlı sollu ilerleyiniz.


Şıklar


Natalie Portman
Natalie, bebeğim, Golden Globe'lardaki korkunç güllüsünden sonra mükemmel bir seçim yapmış. Renk, kesim, model, döküm hepsi şahane olmuş, hamile göbeğine de şahane gitmiş. En Şık ödülüm kendisine gidiyor. Tasarımcı Rodarte.

Mila Kunis
Çok çok başarılı bulduğum diğer elbise de Mila Kunis'ten. Başkası giyse çok bayağı durabilecek bu elbiseyi hem çok güzel taşımış, hem de vücuduna güzel durmuş. Göğsündeki dantel detayı, renk, eteği falan çok güzel gerçekten. Romantik bir elbise; böyle 'oh my god, süper seksi, yalarım' gibi elbise değil de, bütün o transparanlığına rağmen biblo gibi bişey olmuş. Elie Saab'ın elbisesi, geçen seneki Oscar'larda favori elbisem Evan Rachel Wood'unkiydi ve o da Elie Saab'dandı.

Sandra Bullock
Bu kadından hiç haz etmem, ama elbiseyi başarılı buldum. Vera Wang'miş. Kırmızı halıda bir sürü kırmızı tuvaletli ünlü vardı, birini seçmem gerekirse Sanda'yı seçerim. Anne Hathaway'in götündeki o koca şeyi sevmedim, Jennifer Hudson'ın kırmızısı çok çiğ bir kırmızıydı, Jennifer Lawrence da basitti.

Mandy Moore
Kollu tuvaletlerden nefffret ederim ama belki görünmeyecek kadar transparan oluşundandır, sevdim bu  Monique Lhuillier tasarımını. Resimde bir tuhaf durmuş, hareket halinde daha güzel görünüyor ama zarif olmuş, çok güzel göstermiş Mandy hanım kızımızı. Ya da güzel elbise açısından o kadar zayıf bir seneydi ki kötü elbiseler gözüme güzel gelmeye başladı, bilemiyorum.

Hailee Steinfeld
Çok tatlı olmuş lan. 14 taşında mini mini oscar adayı kızımız Marchesa'dan giyinmiş ve tasarımında yardımda bulunmuş. Afferin hanım kızıma, pek şık olmuş maşallah.

Rüküşler

Melissa Leo
Matematik öğretmeni gibi olmuş. Saçları bile o şekilde, döndürmüş, kalem takmış gibi. Yakası bir tuhaf, kolları bir tuhaf. Kötü kötü kötü. Üstelik elbise onun için özel tasarlanmış Marc Bouwer tarafından, adamdan nefret ettirmiş herhalde kendini.

Marisa Tomei
Bir yerde yazmış birisi, 'dev patlıcan' diye, hakikaten öyle. 60 yıllık bir Vintage Charles James giyinmiş, hakikaten, bit pazarından falan almış herhalde. Vücudunu iğrenç göstermiş resmen. Hele göğüs kısmı... Hani annelerinin elbiselerini giyen göğüsleri henüz tomurculanmış kız çocukları olur ya, aynı öyle göstermiş. Saçları desen evde kendi yapmış çıkmış herhalde. Önce dalgalı yapmış, beğenmemiş üstünden fırçalamış falan. Kötü.


Amy Adams
Elbisenin rengi mükemmel, o kızıl saçlarıyla şahane giderdi. Eğer ki bu kumaş düzgün kullanılsaydı... L'Wren Scott tasarımı imiş, ama o kol kesimi o kadar kötü ki. Boğazı ve o kolları olmasaymış, adam gibi straplez falan olsaymış gecenin şıkı yapabilirdim, o kadar güzel bir renk ve kumaş çünkü. Ve allaaasen o kolye ne!!! Mavi üzerine zümrüt kolye mi takılır, kim verdi sana bu tavsiyeyi, aklın başında mı Amy! Malzeme güzel, sonuç başarısız...

Florence Welch
Florence + the Machine'in hastasıyız, Florence sana ve saçlarına da bayılıyoruz ama şu giyim konusundaki zevsizliğin beni bitiriyor. Adeta 80 yaşında gibi giyinmekten ne zevk alıyorsun, aydınlat beni çok rica edicem. Helen Mirren'a bak, utan, 65 yaşında hatun, nasıl şık, nasıl güzel. Sense peeeh. Valentino bu rezaletin starı.
Jennifer Lawrence
Calvin Klein'a o kadar para vermesine gerek yokmuş, pazarda aynısından 10 liraya alırdım ben ona. Böyle bir plaj elbisem vardı hatta sanırım seneler önce. Tamam, vücudun mükemmel, haşa, ona lafımız yok, mübareğin vücudunda bir tane bile kusur yok, bunu gözler önüne sermişsin, şahane, ama Oscar'lar bu be gülüm. Biraz zarafet kat, ne bileyim bu ecnebilerin dediği 'wow factor'den kat. Olmamış, otur, sıfır!
Penelope Cruz
Naptın be Penelope. Tamam, kocanı desteklemek dışında hiçbir rolün yoktu bu törende, ama biraz özen gösterseydin be, nerden buldun bunu. Çok kötü, desen, renk pöf... Tasarımcıya bakmadım bile.

Cate Blancett
Cate, tanrıçasın, mükemmelsin, sana laf söyleyeni allah çarpar, ama cidden nerden buldun bunu? Duruşuna laf yok, şu rezaleti bile mükemmel bir asaletle taşımış, ama üst kısım zarar ziyan resmen. Rokoko döneminden bir mobilyaya benziyor daha çok. Givenchy kataloğundan çıkma.

Mansiyon


Helena Bonham-Carter
Bayılıyorum bu kadına, ötesi yok. İnanılmaz derecede komik ve eğlenceli bir insan. Kırmızı halıda sıkıcı olmayan tek şeydi. Şıkların arasına koyamıyorum ama rüküş diyenin de ağzına biber sürerim. Morticia Adams'ım benim. :P




3 comments:

ZSA said...

Bu senenin olayi Golden Globes oldu - (god bless Ricky Gervais) Franco kendi websitesine cektigi abuk subuk videolari yuklemis toren boyu. Bi de bu Fincher kesin biliyodu diye konustuyduk ya, oturdugun yerden, konusmaci olup olmamandan filan anlarmissin -hemsirem semih kaplanoglu'nun kitabini okudu da o bilgilendirdi beni- bizimki de tevekkeli degil o sebepten mahkeme surati gibiydi gece boyu.

Çavlan said...

ben bu elbiselerden, modadan falan hiç anlamıyorum diye düşünmeye başlamıştım çünkü nerde bir oscar şıkları ve rüküşleri listesi görsem benim şaka gibi bulduğum elbiseleri öve öve göklere çıkarıyor, bayıldıklarımı da yerin dibine sokuyordu. ama senin listen tamamen görüşlerime uydu, kendime güvenim geldi :p

anne hathaway'le james franco'nun sunuculukları, aralardaki skeçler, gaz vermesi amaçlanan müzikler falan ne kadar kötüydü, işte aklı biraz yavaş çalışan gerzekler için bu oscar'lar herhalde. bir de ricky gervais'in sunuculuğunu ve söylediklerini hatırlayalım cidden :)

Persephone said...

ZSA: sorma ya, nerde Ricky Gervais nerde bu ikisi. Gördüm twitter'da, ilginç videolar vardı, ne yalan söyleyeyim, reklam aralarında sahneye çıkıp seyircilere 'koltuğunuzun altında power bar var, yiyin gari' demeleri, sahne arkaları, sahneye çıkarken falan, elinden bırakmamış resmen telefonu. Fincher'ın ki de mantıklı, ne kadar arkalarda oturuyordu, hatırlasana :) Tom Hooper nerdeydi hatırlamıyorum ama Natalie ve Colin Firth az kaldı sahnede oturacaklardı mesela :P

Çavlan: Aynen, ben de nereye baksam 'doğru mu görüyorum' 'kafam mı iyi' 'bende mi sorun var' 'aynı şeye mi bakıyoruz' diye sorularla doluyordu kafam :P Yapmazdım böyle bir liste aslında ama dün Fashion Police - Oscars Special izledim, orada koskoca moda uzmanları bile birbirinden çok alakasızlardı (Cate Blanchett'inkini mesela 1-2 tanesi öve öve bitiremiyordu, bir tanesi de worst dressed seçip üstteki boncukları deri hastalığına benzetmişti :P) o zaman dedim, madem sorun bende değil, o zaman paylaşayım da benim gibi düşünenlerin içi rahatlasın :P

Bir yerde duymuştum, Hathaway ve Franco'nun hostluğu tamamen daha genç bir demografiye hitap edebilmek içinmiş. Reytingler düşükmüş geçen senelerde (ki gözünüz doysun, Türkiye'de bile millet sabahlıyor), bu sene böyle yeni bir pazar katmayı denemişler. Ama rezillikti yani. Ricky Gervais'i bırak (efsane sunuculardandır benim için zaten), Hugh Jackman bile çok daha iyiydi zamanında. Bir ara sahneye Billy Crystal çıktı ya, aha dedim, sunuculuk dediğin böyle olur. İki baston yutmuş mankenle değil.