Saturday, April 03, 2010

Release the Kraken!

Bugün apar topar gittik buna. Öyle çok bir eleştiri yapılacak bir film değil, ama etmek istediğim bir kaç kelam var yine de tabii.

Böyle fantastik, mitolojili, yaratıklı maratıklı filmleri bayıla bayıla izlediğimi söylemekle başlayayım önce. Ha, izledikten beş dakika sonra unutur muyum? Hemen hemen her seferinde hem de. Ama popcorn'umu alıp başına kurulduğum o bir kaç saati de harcanmış zaman saymam.

Nitekim bu da öyle; bol bol aksiyon, çok diyalog yok, öyle çok düşünmüyorsun, kafa dağıtıyorsun, mitolojiye bayılan ve o konuda oldukça bilgisi olan biriysen (bkz: nickim olan Persephone) tanıdık simaları görüyorsun falan, bir de sinemada izleyince, gayet keyifliydi şahsen.

Ama, çok da bir olayı yoktu. Hatta, bayağı tırttı da diyebilirim. Liam Neeson'ın Zeus'unun hiçbir olayı yoktu, hatta arkadaşın değimiyle drag queenlere benziyordu yani, saçları olsun, ışıl ışıl kostümü olsun. :P Olimposlu tanrılar desen, figüran hepsi, bir Apollo'yla Poseidon'un one-liner'ları vardı, gerisi fıs. Ne bileyim, nerede Hera? :P Ben bekledim şahsen, Zeus'un piçine karşı Hades'le bir olmasını falan. Gerçi remake bir film, orjinalini falan izlemedim, konusunu neyim bilmiyorum ama, isterdim yani. Nerde titanlar bir de sorması ayıp? Neyse, oralara takılmayalım, dediğim gibi remake neticede.

Ayrıca her şey çok hızlı gelişti yahu, birden yeraltına geldiler, sonra bir baktık medusayla savaşıyorlar. Hele en büyük hayal kırıklığını fragman çıktığından beri büyük hevesle beklediğimiz Kraken yarattı valla. Hakkaten assolist çıktı şerefsiz, filmin sonunda geldi, 5 dakika bir terör saçtı, sonra Perseus iki medusa gözü ışını saldı, taşa dönüşüverdi. Gereksiz heyecan yapmayalım, nasılsa sonu belli, daha fazla CGI'a para vermeyelim demiş olabilirler, saygı duyarım. Ama Kraken'e olan saygımı yitirdim valla. Ama tabii gün içinde 1500 kere falan birbirimize 'Release the Kraken!' demiş olmamız gerçeğini değiştirmiyor. :P

Ha bir de, fanatik God of War'cu olarak, film boyunca joystick aradım. Her savaş sahnesinde kafamdan tuş kombinasyonları geçirdim, ekranda yuvarlak tuşu çıkmasını bekledim. Hikaye hemen hemen paralel zaten, orada da Kratos tanrılara karşı geliyor, onlara savaş açıyor, Titanlarla bir oluyor. Onda da medusa kafası koparıp, düşmanları kafayla taşa dönüştürmeye çalışmıştık falan. Tek farkı, Perseus'un Kratos'un karizmasına asla ve asla erişemeyecek olması. Zaten Perseus doğuştan demigod olsa da dandik bir karakter, ama Kratos kendi uğraşıp tanrı statüsüne erişmeye çalışıyor. I am the god of war ulan! (Gerçi, içim yanıyor, PS3'üm olmadığı için oynayamıyorum GoW 3'ü :( Olan arkadaşlara buradan selam ederim).

Son olarak, boş vaktiniz varsa, bu tür filmleri seviyorsanız, gidin izleyin, eğlenceli, popcorn filmi. Ama belki gittiğimiz sinemadan kaynaklanıyordur bilemiycem ama (Kadıköy Nautilus Cinebonus) 3D çok başarısızdı yahu! Verdiğim para içime oturdu resmen, üç boyutlu tek şey altyazılardı... Gerçi Avatar gibi 3D kamerasıyla çekilmiş bir film değil, sonradan 3D yapılmış ama yine de bu kadar dandik olmasını beklemiyordum. Yani 2D giderseniz bir şey kaybetmezsiniz.

No comments: