Wednesday, June 16, 2010

Subterranean Homesick Blues

Ulan ne zormuş ev bakmak! Hele bir de tutulacak ev New York'taysa ve sen henüz İstanbul'daysan. Ben her şey kendi kendine hallolcak diye çok afedersiniz götümü sermiş yatarken, birden iş başa düşüverince ne olduğumu şaşırdım. Paran çok değilse, ya manhattan'da okula yakın olsun diye bok gibi, küçücük ama ona rağmen pahalı evlere ya da evin biraz güzel ve ucuz olsun diye Brooklyn'lere Queens'lere talim olmak durumundasın. Baştan 3 kişiydik, garantörümüz vardı, yardımcı olacak insanlar vardı, rahat olcaktı ama üçüncü kişi gidip garantörünü de yanında götürünce şimdi iki kişi bile olmayabiliriz. Sağolsun yardımcı olacağını iddia eden kişiler de elini eteğini çekmişler. Buradan internetten bakmaya çalıştıkça daha da umutsuzluklara sürükleniyorum zira Craigslist de dipsiz bir kuyu. Ayrıca dolandırıcılık çok dönüyor, oradan adamlar sana gösterdiği halde anlamıyorsun scam mi, değil mi diye, bir de buradan anlamak iyice imkansız. 

Hayır başka problemler de var zaten, bir de bu patlak verdi, öyle gerildim ki bir taraflardan patlak vermem yakındır. Çeviriyi de yetiştirmeye çalışıyorum, ciddi anlamda hiçbir şey yapmıyorum onun yüzünden. Blog ortamlarına da haliyle anca Temmuz'da dönerim bundan sonra. Çıldırmazsam, o da. 

6 comments:

Anonymous said...

Olacağına varır, stres yapma :) "Oradan konuşması kolay" dediğini biliyorum ama gerçekten öyle.

American Dream comes true o zaman :)

Persephone said...

Öyle olacak muhtemelen de işte, stres yapmamak elde değil :) American Dream de her an American Nightmare'e dönüşmek üzere zira. :P

selen said...

Ayni sorunu yasamis biri olarak soyle bir tavsiyede bulunabirim. Gelmeden, evleri gezip gormeden ev tutmak biraz riskli. O yuzden biz bir aylik bir sublet ayarladik TR'deyken. Buraya gelince de 3. gunu ev aramaya basladik. Manhattan dedigin gibi. Gerci Columbia'nin {yani 110larin oralar ve sonrasi} fiyatlar ucuzluyor. Eger Manhattan'da kalmak istersen oralara bak derim. Brooklyni cok bilmiyorum. Biz Astoria'dayiz. Queens'in Manhattan'a en yakin yeri. Eski bir Yunan mahallesi. Hele Ditmars Boulv. civarindaki evler epey buyuk. Fiyatlar da kriz sonrasi bayagi ucuzladi.

Cok stresli bir sey ama okullar acilmadan once geliyorsan cok zorlanmadan halledersin. Craiglistte dolandiricilik var ama eger oradan ev ayarlayacaksan illa ki kisa donem bir sublet ayarla derim. 1 ay olmadi 2 ay gibi.

Umarim birazcik da olsa yardimci olabilmisimdir. Kolay gelsin cok,

Persephone said...

Sublet mantıklı, ben de öyle düşünüyorum, sublet olmasa bile en azından kalabilecek arkadaşlar bulabilirim sanıyorum bir süreliğine, o yüzden oraya bırakıcam ev bakma işini ama okul açılmadan da halletmek istiyorum. Açıkçası benim için en büyük sorun ulaşım ve muhitin güvenilirliği - kiranın yanı sıra tabii. Derslerimiz çok geç bitebiliyormuş, dönerken sorun yaşamak istemiyorum. Okulum Chelsea'de (FIT), Astoria'dan o taraflara ulaşım nasıl? Brooklyn'de de Williamsburg taraflarını düşünüyoruz. Columbia'nın orası Harlem diye biliyorum, çevre nasıl?

Çok teşekkürler ayrıca :)

selen said...

110'larda Amsterdam ve Broadway civarindaki muhit guvenli diye biliyorum. Bizim subletimiz 117 & Amsterdam'daydi. Biz okullar acilmadan onceki donemde kaldik. O zamanlar aksamlari sokaklar biraz issizdi. Okul zamani cok hareketli tabi. Civar muhitlerde hep ogrenciler kaliyor. Benim bi arkadasim epey uzun sure orda kaldi bu sene. Cok memnundu hayatindan.

Astoria'dan Manhattan'a ulasim cok kolay. N ve W trenleri (gerci W trenini kaldiriyorlar, Q treni calisacak onun yerine Ditmars'a kadar) ile son duraktan 34th street'e gitmem 20 ya da 25 dakika suruyor. 110'larda oturup da sehre inmekten cok daha kolay. Cok guvenilir bir muhit. Iki katli evler var genelde burada. Family house diye geciyor. Ditmars Boulevard yani son duragin oldugu yerdeki evler epey buyuk. Queenborough tarafina dogru ilerledikce family houselar yerini apartmanlara birakiyor ve dairelerin ici epey kuculuyor.

Williamsburg Brooklyn'in Cihangiri. Hic gitmedim ama orada yasayan arkadaslarim var. Bayagi da memnunlar. Aslinda twitter'dan DM gondereyim sana. Email adresimi yazarim. Sorun olursa muhakkak sor. Kolay gelsin tekrar.

Persephone said...

Çoook sağol yardımların için. :D Mailini verdiğine pişman etmem umarım. :)