Monday, May 31, 2010

The Girl From Ipanema

Kitap okurken ve çeviri yaparken klasik müzik ve caz dinlemeyi pek severim. Ritüelim oldu zaten artık, arkada çalmadığı zaman konsantre olamıyorum gibi bişey. Türler konusunda çok bilgili olduğumu söyleyemem, klasik müzik hadi neyse, kim kimdir, kimin neyi vardır bilirim ama caz için böyle bir şey söz konusu değil pek. Yaptığım şey torrent sitelerine 'best jazz albums' ya da 'best of jazz' gibi şeyler yazıp çıkanı indirmek oluyor genelde. Çok da önemli değil zaten açıkçası benim için, dediğim gibi, arka fon müziklerim benim onlar. Ama bir tanesi var ki arka fon müzikliğinden çıkıyor, her dinleyişimde loop'a alıyorum, başka yerlere gidiyorum. Gerçi cazdan çok bossa nova'ymış türü zaten ama ikisi arasındaki farkı bildiğimi iddia edemeyeceğime göre, benim için caz sayılıyor. Saksafoncu Stan Getz ve gitarist João Gilberto'nun 1964 yıllı Getz/Gilberto albümünden bir parça. Albümün tamamı pek hoş, ama bu şarkı benim için ayrı özel.



No comments: